מכירים את המשחק "פרה עיוורת"?
בוחרים משתתף שיהיה ה"פרה העיוורת" ומכסים את עיניו, וכך, בעיניים עצומות, הוא אמור לרדוף אחרי המשתתפים האחרים ולנסות לתפוס אותם.

פרה עיוורת – זה המשחק שמשרד הבריאות משחק איתנו כבר שנה שלמה.



, ואנחנו, אנחנו הציבור – הפרה העיוורת. רק שבניגוד למשחק, במקרה הזה אין "תורות". אנחנו אלה שממשיכים כל הזמן להיות הפרה העיוורת: רוצים נתוני אמת על כמה נשים הרות כבר התחסנו עד היום?
"לא יודעים", מושכים אנשי המשרד בכתפיים.
רוצים נתונים על כמה מקרי הפלות, לידות שקטות, דימומים בנשים, דלקת רב-מערכתית, דלקת בשריר הלב או בקרום הלב, דום לב, מוות?
לכו חפשו. המקסימום שתקבלו לשורת שאלות מפורטות זו איזו חצי תשובה מעורפלת לשאלה אחת, שמבלבלת יותר ממה שהיא חושפת מידע, ובתוספת "המידע לגבי יתר השאלות אינו קיים".
תסתפקו בדו"ח שזורקים לכם פעם בכמה שבועות, שבו התופעות היחידות שמוצגות הן מינוריות יחסית, הכל יופי טופי, ולמקרי מוות בסמיכות לחיסון אין אפילו זכר.

אז אנחנו בוועדת החקירה האזרחית גמרנו לשחק בפרה עיוורת, והיום שלחנו מכתב נוסף ליועץ המשפטי לממשלה ולשר הבריאות, שברגעים אלו ממש עובר תרגום לאנגלית ויישלח גם ל-FDA ולחברת פייזר, כדי שלא יוכלו יותר להגיד "לא ידענו לא שמענו". המסמך הזה, שהוא למעשה דו"ח מפורט, שעליו עבד צוות הוועדה בשבועות האחרונים ימים כלילות, מבהיר היטב את מקור הפער בין המצגות היפות של משרד הבריאות, שמציגות תמונה אופורית ומושלמת, לבין אינספור הדיווחים ברשתות החברתיות על פגיעות חמורות שהופיעו בסמיכות לחיסון.

בראש ובראשונה, המסמך מפרט את הבעיה המרכזית שמובילה לפער הזה – שיתוק כל מערכות האזעקה האפשריות, שמוביל למעשה לכשל מערכות מוחלט:

• היעדר מערכת דיווח שקופה, דוגמת ה-VAERS האמריקאית, שתאפשר לאנשים לדווח באופן חופשי, במילותיהם שלהם, על אירועי תופעות לוואי שקרו להם בסמיכות לחיסון, ולאנשים אחרים – לקרוא בחופשיות את הדיווח שלהם, ללא תיווך של משרד הבריאות.

• יצירת "תחליף" בדמות טופס מקוון, שרק נועד למעשה לזרות חול בעיני הציבור והרופאים התמימים, שבטוחים שכן, יש מערכת דיווח – בזמן שהטופס המפוקפק הזה אפילו לא מאפשר למלא פרטים אישיים! כן, שמעתם נכון, אין לכם אפשרות אפילו למלא את השם שלכם בטופס, ובטח שלא טלפון, מייל או את השם של יונת הדואר שלכם, כדי שמשרד הבריאות יוכל לחזור אליכם בחזרה ולבחון את הדיווח שלכם. ולא רק זה, אלא שאם סבלתם מתופעה שלא נמנית על 5-6 האופציות ברשימה המוכתבת, ואתם רוצים לתאר את התופעה, תופתעו לגלות שיש לכם בדיוק 25 תווים לעשות זאת (משהו כמו 3 מלים). עובדה זו הופכת למעשה את טופס הדיווח של משרד הבריאות הישראלי לחסר כל ערך ממשי בפועל, ואף מעלה חשד לכאורה שלפיו, הטופס נועד לאחז את עיני הציבור שישנה מערכת דיווח, כאשר בפועל, אין למשרד הבריאות כל דרך לבדוק את הדיווחים, ומשכך נבנה הטופס, לכאורה גם אין למשרד ולא הייתה לו מראש, כל כוונה לעשות זאת.

• השתקת מערכת "מגן אבות ואימהות" שעקבה ודיווחה בצורה יום-יומית על התפרצויות, אשפוזים ומקרי מוות בבתי-אבות. המעקב נעצר בדיוק באותו היום שבו התחיל מבצע החיסונים בבתי-האבות. כן, כן.. בדיוק באותו היום! ב-29 בדצמבר 2020.

• היעדר מערכת מעקב אחר הנשים ההרות – זאת, בניגוד לארה"ב למשל, כאשר למרות שבארה"ב אין המלצה גורפת לנשים הרות להתחסן, ה-CDC וה-FDA הקימו מערכות מעקב וניטור נפרדות עבורן.

• היעדר הסברה לרופאים על החשיבות הרבה של דיווח וכיצד לדווח, וכתוצאה מכך, מעדויות של רופאים בפני הוועדה – עולה שחלק גדול מהמקרים של אירועי תופעות לוואי אינם מדווחים על ידם כלל, במקרים רבים הרופאים פשוט אומרים למטופלים שמבקשים לדווח שמה שקרה להם "לא קשור", והם אינם מדווחים, וכפי שעולה מכמה עדויות, גם כאשר רופאים כן דיווחו במערכות הפורמליות על אירועי תופעות לוואי, כולל מוות, התברר שהם לא נרשמו על ידי משרד הבריאות.

בהיעדר מערכת רשמית מוסדרת, ראויה ושקופה מטעם המדינה לדיווח על תופעות לוואי, ולאור הפער העצום שבין היעדר הדיווח הקיים במשרד הבריאות לבין הכמות העצומה של דיווחים שאנו עדים להם ברשתות החברתיות, כמו גם מאות פניות ישירות לוועדת החקירה האזרחית, החל צוות מקצועי של הוועדה באיסוף, רישום וניתוח של תופעות הלוואי המדווחות על ידי הציבור ברשתות החברתיות, ובפניות ישירות לוועדה. זאת, תוך בדיקה קפדנית של אמינות המקור המפרסם, לגבי כל דיווח ודיווח. הצוות החוקר, אשר החל בעבודתו לפני כשבועיים בלבד, אסף, רשם וניתח עד כה קרוב ל-800 דיווחים, ובמסמך מובאים בטבלה מרוכזת הנתונים מתוך ניתוח זה (נדגיש כי מדובר בנתונים חלקיים בלבד, ואנו נמשיך לנתח ולעדכן בשבועות הקרובים).

כפי שניתן להיווכח מהטבלה – ישנם קרוב ל-200 מקרי פטירה, וזאת – רק בבדיקת כ-800 דיווחים על מקרים של תופעות לוואי חמורות. מתוכם, כ-25% הם של אנשים בגילאים של פחות מ-60. כ-15% מהם בני פחות מ-50. 7 מהנפטרים הם בגילאים צעירים – מתחת לגיל 30. כמו כן, בניתוח זוהו 27 מקרים של דלקות בקרום הלב או בעיות לב בגילאים שמתחת ל-60, מתוכם 24 מקרים הם בקרב גילאים צעירים של 17-30. לגבי נושא הדימומים ובעיות במערכת הנשית (כולל כאבים דמויי צירים, איחור במחזור או וסת לא סדירה ועוד) – יש לציין שבידי הוועדה כ-200 דיווחים נוספים שטרם נכללו בניתוח הסופי המופיע בטבלה.

כשל המערכות המוחלט הזה הופך לא רק את הציבור הישראלי לפרה עיוורת, אלא גם את כל שאר העולם, שאנחנו, מדינת המעבדה, אמורים לספק לו את התובנות בשאלה האם החיסון אפקטיבי והאם הוא בטוח. האם בתנאים האלה לדעתכם ניתן להסיק מסקנות כלשהן? האם זה מוסרי כלפי הציבור הישראלי? האם זה מוסרי כלפי שאר העולם?
קראו את המסמך ותגידו לי אם אתם יכולים להמשיך לישון בשקט,

קישור למסמך

דר' יפה שיר-רז 22.03.2021 מאמרים

פרה עיוורת – זה המשחק שמשרד הבריאות משחק איתנו כבר שנה שלמה ואנחנו, אנחנו הציבור – הפרה העיוורת. רק שבניגוד למשחק, במקרה הזה אין "תורות". אנחנו אלה שממשיכים כל הזמן להיות הפרה העיוורת